Aug 20, 2009

"this is how it is"

I talked today with my friends in Palestine,
they are just 30 minutes away from here.

I have the privilege, to visit him.

But they can not come to visit us, here in this house.

The friends in Israel can not visit them.

They are just 30min away.

To talk with them here was so nice but also painful to feel the reality.

"This is our reality."
"We have to live with what we have."

These was the words, what I got from my friends in Israel and in Palestine.

yes. This is, how it is.

But why is should be like that?


===============================================

Ich habe heute mit meine Freunde vom Palestinien telefoniert.

Die sind nur ne halbe Stunde entfernt von hier.

Aber die koennen uns nicht besuchen kommen.

Ich werde die besuchen gehen muessen, und die Freunde hier koennen die Leute dort nicht besuchen gehen.

Auch wenn das Gesetz anders waere, die haetten zu viel Angst.

Das war so schoen mit allen zusammen zu quatschen.

Und trotzdem so schmerzhaft wegen der Realitaet.

"Das ist halt unsere Realitaet. "
"Wir muessen mit den was wir haben klarkommen."
sagten die, von beiden Seiten.

Ja, es ist, wie es ist.

Und trotzdem frage ich mich, warum das so sein muss.



No comments:

Post a Comment